Monday 13 August 2012

ILMU TARIK DUIT MASUK AKAUN BANK WAH! HEBAT!

ADA SATU IKLAN YANG MENARIK PERHATIAN penulis untuk diulas.
Benda-benda macam ini perlu komentar dan ulasan bagi mencerahkan minda orang yang kemaruk dengan hal-hal pelik dan tak masuk akal.
Ceritanya begini, seorang lelaki, masih muda mungkin usianya dalam lingkungan akhir 20-an, dia mendakwa  boleh memberikan sebuah ilmu untuk diamalkan oleh sesiapa yang nak cuba.
Ilmunya pelik, iaitu memasukkan wang secara misteri ke dalam akaun anda. Tidak kiralah bank mana pun asalkan anda hafal nombor akaun bank anda.
Kemudian proses ritualnya hanya 24 jam sahaja. Tetapi tidak bolehlah secara online gitu. Yang dimahunya anda kena duduk bersila depan dia. Dengar dia mengoceh apa adanya.
Yang lebih digemari konon ilmu ini tak mintak apa-apa bala atau tumbal, kerana dia kata ini bukan kerja haram atau tarik duit secara persugihan.

SAMAR

Sebenarnya ilmu ini masih samar-samar. Tetapi yang empunya ilmu kata, kalau sesiapa sudah bosan  dengan kegagalan dan ekonominya kian merundum, hutang setinggi KLCC, maka sesiapa yang berhajat akan diberikan panduannya.
Kalau mengikut iklan bukan main mudah. Hanya amalkan atau wirid pemanggil dan perintah untuk menarik. Panggil siapa dan tarik apa?
Selanjutnya, dengan ilmu ini katanya, ia bukan mengambil duit dari poket kawan-kawan, atau bos kita, atau dari dana yang ada, tetapi ditarik dari baitul mal ghaib, dari bank ghaib dan dari wang ghaib.
Kalau semuanya ghaib, bolehkah wang itu digunakan untuk beli itu dan ini, atau ia akan ghaib juga ketika dimasukkan ke dalam dompet?
Cerita ini macam tak masuk akal.
Dengan amalkan ritual tertentu, baca wirid entah ratusan atau ribuan kali, maka ada "tangan-tangan" ghaib memasukkan wang ke dalam akaun anda.
Kalau tak percaya cuba semak akaun anda setelah beramal selama beberapa waktu.
Apa amalan yang diajarkan oleh anak muda ini?
Katanya ia adalah apa yang dipanggil sebagai hizib Khadam Bismillah, ia dapat menarik duit masuk ke dalam akaun bank anda.
Wah, kalau begitu jadinya, sudah lama produk ini menjadi buruan semua orang pemalas. Ia lebih hebat dari business via internet yang orang kata hebat itu.
Jika tak mahu terseret ke kancah maksiat, maka janganlah dicuba, cukup setakat dijadikan maklumat sahaja. Dan saya pun syorkan begitu juga. Sekadar nak tahu. []

3 comments: