Friday 15 June 2012

BELAJAR JADI PENCURI: AJIAN SIREP BEGANANDA

Bagi sesiapa yang sudah bosan hidup susah dan ingin jadi pencuri atau jadi maling kata orang, maka anda perlu belajar ilmunya terlebih dulu. Setelah anda mahir, baharulah teruskan projek anda. Kalau dapat certificate bahagian pemalingan atau bersifat ajian, bererti anda telah mendapat kelulusan setaraf diploma pencuri, atau diploma sirep begananda.
Bukan senang nak masuk kolej bahagian pencurian ini.
Sebab, anda perlu belajar ajian ini sampai lulus. Setelah lulus baharulah anda dibenarkan melakukan pencurian di mana-mana lokasi yang difikirkan wajar.
Tetapi ingat, setelah malam, keadaan tenang, baharulah anda melakukan operasi anda. Kepandaian anda dengan ilmu ini adalah menyusup ke dalam rumah tanpa diketahui isi rumah.
Apa ilmu anda?
Inilah ilmu atau ajian sirep begananda. Ketika anda masuk rumah untuk mencuri harta dalamnya, kalau penghuni tengah tidur, mereka terus tarik selimut, kalau tengah duduk baca Utusan Meloya, bertambah loya dan mengantuk.
Kalau terjadi begini, bermakna ilmu ajian sirep itu sudah menjadi.
Tetapi sebelum mencuri, anda perlu menjalani puasa mutih selama 21 hari atau 40 hari. Inilah amalan karut yang paling payah. Puasa mutih ini bukan ajaran Islam, buat perkara bid'ah begini langsung tak dapat apa, dosa sahaja yang dapat kerana membuat amalan bid'ah yang tidak diajar oleh sesiapa pun, kecuali Tuk Guru yang belajar ilmu Kejawen.
Puasa mutih ini apa sebenarnya?
Ia adalah puasa dengan hanya makan nasi putih segenggam dan minum air mineral segelas. Boleh makan segenggam atau sekepal pagi dan sekepal petang menjelang berbuka. Minum air putih atau mineral. Dan pada masa puasa karut ini, anda kena baca mantera yang bertemakan pengharapan dengan niat melakukan mutih, agar badan jadi suci bersih, suci seperti bayi yang baru lahir, dan semua yang dilakukan ini kerana gusti Allah.
Setelah puasa mutih paling kurang 21 hari, anda perlu melakukan pati geni pula selama 3 hari atau 7 hari.
Sanggupkah pati geni?
Maksudnya anda tak boleh keluar rumah. Duduk dalam bilik bergelap, jangan pasang lampu. Jika ingin buang air lakukan dalam bilik [justeru persiapan tandas telah disediakan awal-awal]. Tidak boleh tidur. Suka hati hendak buat apa dalam gelap, mulakan pati geni dengan niat.
Kenapa kena puasa semua?
Menurut kepercayaan kejawen, puasa ini untuk mendapatkan ilmu [duniawi dan karut marut]; untuk mensucikan batin atau qalbu. Supaya ilmu ghaib bermunculan dari dalam tubuh apabila diperlukan. Puasa mutih ada kesan kepada tubuh pengamal, ia akan memperoleh tenaga ghaib dari dalam badan atau yang datang dari luar badan.
Untuk memantapkan ilmu sirep begananda atau ilmu PUKAU ini penuntut ilmu kena baca mantera dalam bahasa Jawa.
Misalnya:
Hong ingsun amatek ajiku sirep begananda kang ana indrajit, kumelun ngelimuti ing mega malane bul peteng dhedet alimengan upas racun dari besi, pet pepet kemput bawur wora wari aliweran tekane wimasara, kang katempuh jim setan peri prayangan, gondruwo, jalma manugso tan wurung ambrok lemes wuto tan bisa kreket, blek sek turu kepati saking kersane Allah.
Mengikut sumber wongalus, 2009, ketika membaca ajian itu, pengamal atau bakal pencuri kena berdiri di depan rumah sasaran, setelah baca mantera, tunggu sebentar...kenapa?
Menurut ceritanya, khadam pendamping sedang mengatur rencana ketika itu. Khadam itu konon akan turun untuk mengelilingi orang yang baca mantera.
Konon ketika itu dia memanggil khadam untuk melindungi sekelilingnya:
"Hong Mret Mret
 Nuli Tumungkul Ing Pratiwi."
ARAHAN: HENTAK KAKI KE TANAH [3 kali] TANPA NAFAS.

Mungkin inilah ilmu yang diamalkan oleh kalangan pencuri yang berupaya masuk ke rumah orang tanpa disedari. Orang kita selalu menyebutnya PUKAU. Nampak orang masuk, tetapi tidak dapat buat apa-apa. Diam dan melayan sahaja orang itu minta itu dan ini.
Konon ketika ilmu itu beroperasi sepenuhnya, pelaku diselimuti oleh khadam dampingan. Dengan sebab itulah pencuri boleh meneruskan hajatnya.
Ini adalah contoh sebuah ilmu untuk jadi pencuri. Ilmu ini banyak dipelajari orang untuk memukau mangsanya. []

4 comments: