Friday 15 June 2012

SIAPAKAH PEMIMPIN BISEKSUAL?

ORANG MELAYU sekarang cukup bijak. Melihat penampilan seseorang sahaja mereka sudah tahu seseorang itu biseksual atau tidak. Kepandaian Melayu yang hebat ini hanya terjadi pada tahun 2012 sahaja.Sebelumnya, hanya cerdik pandai yang ada title Dr sahaja berani berbicara tentang biseksual, sekarang, anak muda, budak jalanan, budak kaki demonstrasi pun sudah pandai.
Kepandaian orang Melayu sejak mutakhir cukup mengkagumkan. Mereka tidak perlu menjalankan kaji selidik yang memakan masa. Mereka hanya main borong sahaja.
Mana-mana orang yang tidak disukai, mereka akan dituduh sebagai kaki perempuan, kaki main belakang, atau dengan istilah yang agak cantik biseksual. Sapu dua-dua sekali.
Sebenarnya, istilah ini dimainkan oleh sebuah parti politik Melayu yang sudah ketandusan idea.
Mereka sebenarnya takut jika pemimpin yang dipuja, dipuji, disanjung dan entah apa-apa lagi itu kenistaan yang dilakukannya diperkatakan orang. Tidak diperkatakan dalam negeri, laporan dan berita tentang pemimpin sanjungan itu bertebaran di luar negeri. Kini tidak dapat dikawal lagi.
Setelah mendapati pemimpin sanjungan imejnya jatuh begitu teruk di mata dunia, maka di dalam negeri cuba membina imej. Pereka imeh mereka tidaklah hebat, mereka masih bermain dengan cerita lama iaitu seksual.
Orang Melayu cukup kemaruk dengan cerita seksual. Tengoklah cerita orang tangkap khalwat pun dibesar-besarkan, terutama yang melibatkan orang kecil, akan tetapi kalau orang besar, pihak media cuba melindungkan nama besar itu. Itupun tengok kepada apakah tokoh itu mahu dinaikkan imejnya di dalam kerajaan atau tidak.
Kini, disebabkan imej pemimpin sanjungan telah terpalit dengan kes pembunuhan, kes menghapuskan data kemasukan imigresen, menjual rahsia pertahanan negara, dan cerita komisyen RM3 bilion masih berlegar-legar lagi di ruang media.
Maka para pendukung pemimpin yang dikatakan hebat itu terpaksa bermain soal biseksual. Siapakah pemimpin yang dituduh sebagai biseksual itu?
Dia tidak lain adalah Anwar Ibrahim, pemimpin pembangkang yang sedang menonjol dan dijangka akan naik di persada politik dunia. Imej Anwar sedang meningkat, lagi banyak tekanan dan hinaan dikenakan kepadanya, lagi melonjak namanya menjadi sebutan. sebaliknya, nama saingannya terpalit oleh kes yang memalukan, salah guna kuasa yang maha besar. Hanya dia masih dilindungi oleh pemerintah yang masih berkuasa, dan apabila pemerintah yang ada hari ini tersingkir, maka dia akan tahu bagaimana nasibnya nanti.
Bukan nasib dia sahaja, malah nasib orang-orang di sekelilingnya. Bahkan mantan pemimpin tinggi juga dalam keresahan jika benar Pakatan Rakyat akan mengambil alih teraju pemerintahan negara. Perkara ini tidak boleh dipandang ringan.
Suasana politik hari ini telah jauh berubah. Barisan Nasional masih mengalunkan lagu lama. Dan dia  di antara lagu yang disenangi adalah cerita seks. Orang Melayu sudah kehilangan deria rasa malu. Tidak ganjil lagi orang Melayu bercakap tentang organ seks lelaki dan perempuan. Tidak segan menceritakan perlakuan seks oral, kalau boleh dipaparkan dan diterangkan secara terperinci.
Salah satu bentuk keganjilan dalam jati diri orang Melayu hari ini adalah tidak ada rasa malu. Mereka seronok jika dituduh kaum gila seks. Budaya Melayu telah memasukkan ciri baru dalam lapangan seksual, iaitu Melayu perlu tahu bagaimana amalan liwat itu dilakukan, bagaimana amalan lesbian dipraktikkan, dan bagaimana kita harus menggalakkan rakyat tua muda meminat biseksual.
Begitulah gambaran apabila dengan semena-mena akhbar Utusan Malaysia menjadi pelopor dalam perkara seksual. Sejak tahun 1989 dan berikutnya, cerita seks masih merupakan topik yang digemari umat Melayu.
Cerdik pandai agama dalam kelompok kemelayuan ini tidak berani menegur para pemimpin dan orang-orangnya bercakap tentang seks secara terbuka.
Hari ini, kaum Cina dan India berani menegur orang Melayu kerana tidak berbudi bahasa, suka mencarut, suka berkata lucah, suka menyebarkan video lucah dan suka kepada kelucahan. Ketika di satu pihak bercakap tentang Islam dan mencegah kemungkaran, di satu pihak menceritakan tentang adegan seks seseorang walaupun dalam bentuk fitnah dan rekaan, ia dianggap benar.
Semua ini semata-mata politik dangkal orang Melayu. Orang Melayu menjelang 2012 dan berikutnya semakin merosot nilai-nilai peradabannya. Mereka berasa lunak mencerca seseorang, mengaaibkan orang lain, padahal yang diaibkan itu dulu adalah pemimpinnya sendiri.
Menariknya, ada dua pola yang menggemari seks biseksual iaitu kelompok di pihak pemerintah yang kekeringan idea, dan menjadikan ia sebagai perisai agar cerita kapal selam dan Altantunya tidak merebak.
Mereka tetap gunakan isu seksual meskipun mahkamah telah membuktikan bahawa liwat I dan II hanya fitnah dan rekaan kerajaan Barisan Nasional yang menggemari biseksual sebagai topik baru dan menarik.
Kini cerita apa pun tentang biseksual yang dilemparkan kepada Anwar sudah tidak laku lagi. Orang yang empunya diri, terlalu penyabar, kalau orang lain mungkin hidup tertekan, murung, malu keluar di depan ramai, malu berpolitik, sebaliknya Anwar, membuktikan dia bangkit daripada segala celaan dan nistaan. Dia bangkit dan bakal menggugat orang yang menggalakkan orang Melayu mempelajari apa itu biseksual.
Siapa sebenarnya yang biseksual?
Golongan yang biseksual ini biasanya kalangan anak muda. Mereka yang hidup bebas, tidak  ada pasangan hidup. Ada juga lelaki berusia yang langsung tak peduli dengan agama, mereka memilih untuk menjadi gay pada waktu tertentu dan menjadi lelaki biasa dalam masa yang lain. Itulah biseksual. Kaum perempuan pun sama juga, bilangan yang cenderung kepada seks bebas, ditandai dengan watak remaja perempuan berpakaian jantan, pengkid, remaja wanita mempunyai kekasih wanita juga, hubungan pengkid dengan remaja wanita ini melibatkan skandal lesbianisme yang sebenar.
Jika lelaki dengan lelaki, mereka mungkin berhibur di kelab gay, mencari pasangan untuk memuaskan nafsu. Selalunya mereka suka melakukan seks oral, menikmati rabaan tubuh sesama jantina, dan ada yang mengakhiri  adegan itu dengan melakukan liwat.
Sebenarnya tuduhan terhadap Anwar hanya bersifat tuduhan yang menjerumuskan penuduh masuk ke kancah dosa besar. Siapa sahaja yang bercakap tentang liwat melibatkan Anwar, maka mereka bertanggungjawab menanggung dosa itu selagi Anwar tidak maafkan. Termasuk yang paling berdosa dalam bab ini adalah wartawan penyiaran, wartawan akhbar yang selalu fokus terhadap isu seks melibatkan Anwar Ibrahim. Orang ini, dosanya tidak akan diampuni selagi tidak berjumpa Anwar dan menerangkan siapa dirinya, dan apa dosa yang telah dilakukan.
Kita jangan fikir mudah menuduh orang sebagai biseksual. Tanyakan kepada diri anda dulu. "Sanggupkah aku dituduh sebagai gay? Biseksual? Lesbian? Dan macam-macam tuduhan?"
Nah, jika anda tidak sanggup bertaubatlah sekarang. Bertaubat dan tak akan mengulangi lagi, Tidak akan ikut tunjuk perasaan dan membawa sepanduk menuduh Anwar biseksual dan sebagainya. Selagi anda tidak berjumpa secara peribadi, maka anda menanggung dosa itu.
Nampaknya ahli-ahli Umno baik yang tua dan muda memang tahu apa cerita sebenar Anwar. Ia adalah cerita rekaan, menurut kerangka pemimpin atasan. Mereka tidak berani berkata tidak.
Mengapa memilih tercebur dalam perlakuan dosa dengan menjadi ikut-ikutan?
Kini, tanyakan kepada diri anda sendiri. Tahukah anda bagaimana seseorang yang biseksual? Sudah tentu anda tidak dapat jawab. Kecuali anda dalam kelompok yang sama. Orang yang menuduh seseorang itu gay, bermakna dia pernah masuk ke lokasi kumpulan gay. Jangan berpura-pura nak ambil tahu, atau nak menyiasat sebagai wartawan, mungkin wartawan gay pun ramai, hanya mereka tidak menulis perihal diri mereka, mereka hanya fokus kepada orang lain. Gay wartawan jenis ini lagi berat beban dosa yang dipikulnya.
Ingatlah, sesiapa pun tidak tahu seseorang itu biseksual atau tidak selagi orang yang menuduh tidak tidur sekatil dengan orang itu. Ingat. Biseksual tidak boleh dibuktikan, kecuali anda juga telah menyertai kelompok yang sama. Setelah mengetahui anda juga biseksual, maka anda hendak menyalak menuduh orang lain?
Inilah perangai yang ada di kalangan umat Melayu.
Mungkin mereka yang kecanduan berkawan dengan perempuan lembut termasuk dalam kumpulan ini. Mereka adalah penggemar anal seks, mereka juga gemar oral seks, dan mereka juga gemar mencarut, gemar kelucahan, suka video seks, ada menyimpan video seks dengan bermacam ragam dari berbagai penjuru alam.
Secara nyata, sesiapa yang menuduh orang lain gay, dia juga adalah gay. Siapa tuduh orang lain biseksual, orang yang menuduh juga ada biseksual perangainya. Gay, lesbian atau biseksual tidak siapa ketahui kecuali orang yang menuduh juga termasuk dalam kumpulan itu.
Senang cakap, apabila anda cenderung dengan video seks, hingga sanggup merakamkan dan membuat salinan dan dijaja untuk menjatuhkan seseorang, maka diri anda sebenarnya adalah orang yang ketagihan seks di luar tabii. Anda tidak akan bercerita tentang si fulan dan si fulan terlibat skandal liwat, lesbian atau sebagainya jika anda tidak memasuki wilayah itu.
Akhirnya, sebagai nasibat, jika anda TIDAK SUKA diri anda dituduh dengan bermacam tuduhan yang merendahkan moral, maka begitu juga orang lain. BERTAUBATlah. Buang prasangka buruk yang bersarang dalam minda anda. Cukuplah sudah bermain dengan isu seks yang tidak habis-habisan. Ia merendahkan moral anda, merendahkan moral Melayu, jika anak muda Umno yang ketagih, ia merendahkan moral mereka, dan ia tidak akan jadi parti yang kuat di masa depan kerana telah luruh martabatnya, telah hancur kerana terlalu banyak noda yang telah dilakukan.
Jadi, siapakah pemimpin yang biseksual itu? Mahukah para pemimpin Umno mengisi ruang kosong bagi mendapatkan jawapannya? Jika Umno tidak mahu, begitu juga Pakatan Rakyat. Senang cerita, jika anda tidak suka dikata lelaki gay, janganlah menuduh orang lain gay. Jika anda tidak suka dikata anda seorang biseksual, maka mulai sekarang jangan ikut-ikutan menuduh orang lain biseksual.
Kesimpulannya, sesiapa yang melemparkan tuduhan bahawa seseorang itu itu biseksual atau melakukan seks di luar tabii, bererti mereka sendiri terlibat dalam salah satu skandal tidak bermoral itu. Jika tidak mahu dituduh, janganlah menuduh orang sesuka hati. Islam tidak mengajar kita begitu. Kita perlu berasa malu menjadi Melayu islam yang masih buta dalam beragama. Wallahu a'lam. []

No comments:

Post a Comment